ValuesTV weldra uit de startblokken

ValuesTV weldra uit de startblokken

Donderdag 28 september 2017 — Zopas werd Values Television opgericht met als doel een nieuw medianetwerk te lanceren dat een stem wil geven aan de vele Vlamingen die zich in onze samenleving inzetten voor tal van initiatieven op het vlak van cultuur, erfgoed, geschiedenis, zingeving, spiritualiteit, ecologie, welzijn en zorg. Vandaag hebben al meer dan 80 organisaties en bedrijven toegezegd om hun medewerking te verlenen aan ValuesTV op het vlak van redactie, productie, sales, marketing, e.a. Leo Neels (voormalig CEO van VTM, Prof. em. Mediarecht aan de KULeuven en UAntwerpen, en CEO van denktank Itinera) is voorzitter van de raad van bestuur van Values Television.

“ValuesTV biedt een forum aan de vele personen en initiatieven die in de maatschappij bijdragen tot een klimaat van vertrouwen, solidariteit en samenleven met respect voor elkaar. Hun inspirerende verhalen blijven te vaak onontgonnen en te veel waardevolle en zinvolle stemmen worden nu nog weinig gehoord”, aldus Johan Vencken, CEO Values Television. “ValuesTV wordt de plaats waar deze verhalen tijd én ruimte krijgen om gehoord, gezien en gelezen te worden, als “food for thought” zodat het publiek zich nadien een weloverwogen, persoonlijke mening kan vormen. Wij willen meer duiding en verdieping brengen rond verschilende maatschappelijke thema’s.”

ValuesTV zal daarom resoluut inzetten op slow journalism en zal verhalen rond maatschappelijke thema’s zoals cultuur, erfgoed, geschiedenis, zingeving, spiritualiteit, ecologie, welzijn en zorg, naar een ruim publiek in Vlaanderen brengen. Crossmediaal medianetwerk ValuesTV kiest bewust voor een crossmediale ontsluiting van de verschillende verhalen.

Het medianetwerk zal bestaan uit een tv-zender, een radiostation (zowel DABplus als online), een online magazine, een video- en streamingportal en een crowdfundingplatform. Het publiek zal op de verschillende kanalen van ValuesTV 24/7 de inspirerende verhalen vinden waarnaar het op zoek is, ongeacht tijd, plaats of onderwerp.

Als geëngageerde onderneming streeft ValuesTV echter niet naar winstmaximalisatie. Dat betekent dat er bij ValuesTV geen ruimte zal zijn voor traditionele reclamespots. Ondernemers en bedrijven zullen de Values community wel kunnen bereiken via een nieuw model van corporate storytelling dat door ValuesTV ontwikkeld werd.

Het idee voor ValuesTV is ontstaan uit de activiteiten van Values Media, dat al een hele tijd voor de non-profit-sector actief is. Values Media is vertrouwd met de passie en overtuiging van de vele Vlamingen die zich dag in dag uit inzetten voor de restauratie van een molen of de instandhouding van een volkse traditie, de mantelzorg, in religie en zingeving of andere maatschappelijk waardevolle doelstellingen.

Bericht aan de redactie:

ValuesTV organiseert op woensdag 25 oktober 2017 om 13u30 een persvoorstelling in de Opera in Gent. U ontvangt hiervoor binnenkort nog een aparte uitnodiging.

U kan ValuesTV alvast volgen via www.valuestv.org, op Facebook www.facebook.com/valuestv en Twitter www.twitter.com/valuestv

 

Yves Panneels Force3 - PR & Communication